12 Aralık 2007 Çarşamba

SERVİS | Bakım ipuçları

|Servis

Servis bölümünde ilk olarak Bakım İpuçları konusunu ele aldım.AutoShow dergisininde katkısıyla burada hangi parçaları uzmanlara yaptıracağımızı ,hangilerini kendimiz değiştirebileceğimizi öğreneceğiz.Elimden geldiği kadar ekleme yapacağım.


Kayışlar


Motorlarda triger ve vantilatör kayışları gibi kayışlar bulunur.Bunların görevleri,eksantrik mili,alternatör veya klima kompresörü gibi parçalara güç iletip çalışmalarını sağlamaktır.Vantilatör kayışını temizlemek için tecrübeli olmak gerekir.Triger kayışı değişimi ise sadece yetkili servis uzmanları tarafından yapılmaktadır.

Motor Yağı


Motor Yağının birçok görevi vardır:
Soğutma,yağlama,temizleme...



Burada en önemli konu,yağ değişimlerinin üretici firma talimatları doğrultusunda yapılmasıdır.Değişim sırasında tahliye vanasının contası mutlaka yenilenmeli,yağ filtresinin lastik contası ise değişim öncesinde yağ ile sıvanmalıdır.

Fren
Fren hidroliği eksiliyorsa fren balatalarında sorun olabilir veya fren tesisatının bir yerinden yağ kaçıyordur.İki durumda da mutlaka uzmanlara başvurulmalı.

Klima Filtresi

Camlarınız buğu mu yapıyor?Bunun nedeni büyük ihtimalle tıkanmış klima filtresidir.Değişim sırasında aktif karbon filtre seçilmesi,tozların dışında zararlı partiküllerin de iç mekandan uzak tutulmasını sağlar.Montaj sırasında hava akım yönüne dikkat edilmeli.

Sigortalar

Elektirikle çalışan aygıtlar görev yapmadığında önce sigortalar kontrol edilmeli.Değişimlerin aynı güçte sigortalarla yapılması çok önemli.Değişimden sonra sigorta yeniden atıyorsa,aracın elektirik tesisatını kontrol ettirin.

Akü

Aküden yeterli elektirik gelmiyorsa,öncelikle elektrolit seviyesinin kontrol edilmesi gerekiyor.Seviyesinin kontrol edilmesi gerekiyor.Seviye eksikse tamamlanmalı.Doğru ikmal için seviyenin,kurşun plakaların bir santim üzerinde olması sağlanmalı.Bunun için arı su kullanılabilir.

Hidrolik Direksiyon

Kaptaki sıvısının azaldığı durumlarda tamirat için mutlaka servise gidilmeli.

Ateşleme

Çeşitli nedenlerle hasar görmüş ateşleme kabloları ve bujiler çoğunlukla rahatça değiştirilebilir.Değişim sırasında bujileri önce elle döndürün,ardından fazla güç uygulamadan uygun bir anahtarla sıkıştırın.Böylelikle silindir kapağındaki yivlerin zarar görmesi önlenebilir.

Şimdilik bu kadar devamı gelicek...


Kaynak:AutoShow

Hiç yorum yok: